Leden patiëntenraad Psychofysiek

Word lid van de patiëntenraad van Psychofysiek

Bij Psychofysiek vinden we het belangrijk dat de stem van cliënten gehoord wordt – niet alleen in de behandelkamer, maar ook in het beleid en de beslissingen die we nemen als organisatie.
Daarom hebben wij een patiëntenraad: een groep mensen die de ervaringen en wensen van cliënten vertegenwoordigt en bespreekt met het bestuur.

De Ipatiëntenraad denkt mee over onderwerpen zoals:

  • de kwaliteit van zorg

  • veiligheid en privacy

  • de leefomgeving in onze locaties

  • hoe we ons werk organiseren

  • plannen voor de toekomst

De raad komt minimaal twee keer per jaar samen met het bestuur. Het is een vrijwillige functie.

Wie zoeken wij?

We zoeken 2 tot 3 nieuwe leden die:

  • hun mening en ideeën duidelijk kunnen verwoorden

  • goed kunnen luisteren naar anderen

  • weten wat er speelt bij cliënten en dit kunnen overbrengen

  • ook oog hebben voor hoe een GGZ-organisatie bestuurlijk werkt

  • graag samenwerken om de zorg te verbeteren

Je mag meedenken en je mening geven over wat goed gaat en wat beter kan.

Wie kan lid worden?

  • Cliënten die recent uit zorg zijn bij Psychofysiek

  • Ouders van jeugdcliënten

  • Het is belangrijk dat je genoeg afstand hebt van je eigen behandeling, zodat je mee kunt denken over het geheel

Hoe gaat de selectie?

De huidige voorzitter van de Ipatiëntenraad zal de selectie van nieuwe leden verzorgen.

Waarom meedoen?

  • Je draagt bij aan betere zorg voor huidige en toekomstige cliënten

  • Je leert meer over hoe een GGZ-organisatie werkt

  • Je kunt je ervaringen inzetten om écht verschil te maken

Interesse?

Je kunt reageren door een mailtje te sturen naar personeel@psychofysiek.nl, dan nemen we contact met je op!