Bij Psychofysiek vinden we het belangrijk dat de stem van cliënten gehoord wordt – niet alleen in de behandelkamer, maar ook in het beleid en de beslissingen die we nemen als organisatie.
Daarom hebben wij een patiëntenraad: een groep mensen die de ervaringen en wensen van cliënten vertegenwoordigt en bespreekt met het bestuur.
De Ipatiëntenraad denkt mee over onderwerpen zoals:
de kwaliteit van zorg
veiligheid en privacy
de leefomgeving in onze locaties
hoe we ons werk organiseren
plannen voor de toekomst
De raad komt minimaal twee keer per jaar samen met het bestuur. Het is een vrijwillige functie.
We zoeken 2 tot 3 nieuwe leden die:
hun mening en ideeën duidelijk kunnen verwoorden
goed kunnen luisteren naar anderen
weten wat er speelt bij cliënten en dit kunnen overbrengen
ook oog hebben voor hoe een GGZ-organisatie bestuurlijk werkt
graag samenwerken om de zorg te verbeteren
Je mag meedenken en je mening geven over wat goed gaat en wat beter kan.
Cliënten die recent uit zorg zijn bij Psychofysiek
Ouders van jeugdcliënten
Het is belangrijk dat je genoeg afstand hebt van je eigen behandeling, zodat je mee kunt denken over het geheel
De huidige voorzitter van de Ipatiëntenraad zal de selectie van nieuwe leden verzorgen.
Je draagt bij aan betere zorg voor huidige en toekomstige cliënten
Je leert meer over hoe een GGZ-organisatie werkt
Je kunt je ervaringen inzetten om écht verschil te maken
Je kunt reageren door een mailtje te sturen naar personeel@psychofysiek.nl, dan nemen we contact met je op!